Kreativní voucher – co to vlastně je?
Dnes může podnikat skutečně každý. Pokud se na podnikání cítíte, pak není třeba, abyste seděli v rohu a nechali nápad realizovat někým jiným. Chce to jenom odhodlání, které vás posune dál, díky kterému konečně zrealizujete své plány a stanete se dobrým podnikatelem. Pokud jste však jen kreativec, který si na své vlastní podnikání netroufá, nemusíte se bát, i pro vás totiž může být cesta. Třeba v Brně totiž propojují kreativce pomocí kreativních voucherů.
Kreativita je v podnikání skutečně důležitá, ale jenom málokterá společnost má dostatek lidí, kteří kreativní myšlení mají. Právě proto se Brno rozhodlo propojit tyto lidi s firmami, které skutečně kreativce ocení.
Co to kreativní voucher je? A jak bude vlastně fungovat?
Kreativní voucher bude fungovat u jihomoravských firem. Jedná se o voucher, který bude firmám přispívat při spolupráci s kreativci až sto tisíc korun. Bude to fungovat prostě – firmy si vždy vyberou z připravené kreativní galerie nějaké zkušené profesionály a podají žádost o dotaci na jakýsi společný projekt. Může to být cokoliv – redesign produktu nebo třeba návrh nějakého vizuálního stylu společnosti, návrh nového loga, návrh nového sloganu. Poté se jen vylosuje jedná spolupráce, která získá jednorázovou dotaci v hodnotě až 75 procent nákladů (maximálně se však bude jednat o výši sto tisíc korun).
Kolik bude ve hře korun?
Pokud se ptáte, kolik se bude vlastně rozdávat, bude se jednat o 4 miliony korun, které se rozhodl Magistrát města Brna do voucherů vložit. Brno se tak tímto krokem stalo městem na úrovni Manchesteru nebo Salzburgu – i zde se totiž povzbuzuje propojení firem s umělci, marketéry nebo obecně s kreativci.
Firmy začali spolupracovat s kreativci už na konci letošní zimy a zatím se tato spolupráce skutečně vyplácí. Za celým projektem stojí léta zkušeností JIC ze spolupráce z mnoha regionálními technologickými společnostmi.